Hur man botar en fanatiker



Hur man botar en fanatiker - Amos Oz

Precis skrivit ett A4 om den här boken till min lärare. Kul bok, verkligen. Dagens nya bibel. Alla verkar ju älska den så jävla mycket. Jag kan inte hjälpa det, men jag blir bara arg när jag pratar om den. Även fast det han vill är väl i princip det jag också vill, dock ligger det väl närmare honom eftersom han är uppvuxen större delen av sitt liv i Israel. Men orka lägga fanatismen som nån slags ursäkt för de verkliga problemen. BRIST PÅ KUNSKAP OCH LIVSERFARENHET. Fatta! Sluta förfina folket med att de plötsligt är fanatiker hela bunten och att de har negativa egenskaper på grund utav det.
Fanatiker eller inte, vegetarian eller inte, jag skiter i vilket. Alla är olika, orka skapa massa jävla ord och fack för allting.
Lär er komprimissa och acceptera så slipper vi såna här äckligt gula böcker med massa snack i som vem fan som helst kan förstå att konflikten mellan israeler och palestinier är ett problem. Eller är det nån här som inte förstått det? Räck upp en hand, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback